Kamis, 19 November 2015

Ayurveda - Relief Asli Untuk Gejala Menopaus Pitta

Ayurveda - Relief Asli Untuk Gejala Menopaus Pitta

Beribu-ribu tahun wanita beralih anggun dari hari melahirkan anak kepada ibu pemimpin keluarga bijak dengan lebih sedikit daripada aspirin dan beberapa herba. Dalam banyak budaya mereka tidak mempunyai perkataan untuk menopaus. Hanya di barat ia dianggap sebagai suatu penyakit atau sesuatu yang luar biasa.

Menurut Ayurveda, penyembuhan 5000 tahun dan sistem perubatan dari India, "perubahan hidup" seorang wanita adalah mudah diuruskan oleh dosha (perlembagaan) menenangkan diet dan gaya hidup. Sebaik-baiknya, jika dia telah melaksanakan pita menenangkan terapi sebelum menopaus, pada tahun-tahun perimenopausal, dia mungkin akan mempunyai sedikit atau tidak ada aduan.

Namun, diet barat dan gaya hidup adalah mewujudkan peningkatan gejala yang tidak diingini dan tidak terurus untuk wanita 40-an dan 50-an. Apabila keluar daripada baki pita jenis wanita akan mengalami kemarahan, kekecewaan, hot flashes melampau, kehilangan tenaga, kehilangan fokus, tempoh yang kerap, berpeluh malam melampau, jerawat menopaus, dan bahkan kehilangan rambut.

Untuk memulihkan mengimbangi wanita jenis pita harus mengikuti diet pita menenangkan, terutama semasa musim panas atau jika dia hidup dalam iklim yang panas. Dia harus mengelakkan makanan dan aktiviti yang lebih pemanasan. Renang adalah pilihan senaman yang baik untuk jenis pita menopaus kerana ia menggalakkan ringan dan menyejukkan badan.

Minyak pati gred terapeutik boleh menjadi sangat berfaedah semasa menopaus bukannya terapi penggantian hormon. Tiga minyak saya cadangkan untuk jenis pita ialah:

1) Peppermint: ia adalah menyegarkan, penyejukan, mengurangkan keletihan mental, kurang tumpuan, jerawat dan kekejangan.

2). Lemon Balm dan Rose: adalah berkesan untuk mengurangkan kemarahan, kekecewaan, dan demam dan vaginitis. Lemon balsem adalah hormon dan tekanan darah pengimbang semula jadi. dan boleh melegakan peluh.

3) Champa: adalah afrodisiak, hormon pengimbang, dan perasaan penambah.

Minyak ini boleh ditambah kepada pembawa minyak untuk urutan Abhyanga sehari, atau untuk mandi. Penggunaan yang kerap atau setiap hari akan memberikan kelegaan dan mengembalikan keharmonian dan keseimbangan apabila digabungkan dengan pita membelai rejimen gaya hidup.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar