Kamis, 19 November 2015

Anda Boleh Penyembuhan UTI Dengan Jus Cranberry?

Anda Boleh Penyembuhan UTI Dengan Jus Cranberry?

Ia telah sering ditanya, "anda boleh menyembuhkan UTI dengan jus kranberi?" UTI, yang pendek untuk Jangkitan Saluran kencing adalah keadaan yang berlaku apabila bakteria masuk ke dalam pundi kencing dan membiak di situ. Amalan kebersihan miskin, hubungan seks dengan berbilang pasangan, dan menahan keinginan untuk membuang air kecil adalah beberapa faktor yang boleh membawa kepada pembangunan UTI.

Biasanya, orang yang dengan UTI akan mempunyai kekerapan membuang air kecil, dan peeing walaupun kerap boleh menyakitkan. Satu juga boleh mempunyai keinginan untuk kencing, walaupun jumlah air kencing yang biasanya keluar adalah sangat hemat sahaja. Sakit di bahagian bawah abdomen juga dilaporkan.

Ia adalah amat penting bahawa UTI dirawat kerana bakteria boleh bertukar lebih memudaratkan dan boleh menjejaskan buah pinggang juga. Anda tidak mahu ini berlaku kerana ia boleh membawa kepada kegagalan buah pinggang dan kematian tidak akan jauh di belakang.

Antibiotik sering menjadi rawatan pilihan bagi UTI, tetapi ramai doktor kini mencadangkan minum jus kranberi kepada pesakit mereka. Bolehkah anda menyembuhkan UTI dengan jus kranberi? Rupa-rupanya, anda boleh, dan ada kajian saintifik untuk membuktikan bahawa. Sebenarnya, rasional di sebalik adalah sangat asas. Anda lihat, cranberry mengandungi asid sitrik yang menjadikan darah lebih berasid, dan dengan itu datang peningkatan yang sama dalam tahap keasidan air kencing. Ini menjadikan ia amat sukar, jika tidak mustahil untuk bakteria, terutamanya mereka yang didapati menyebabkan UTI, mematuhi dinding pundi kencing, apatah lagi hidup.

Bukan itu sahaja - ada proanthocyanidins di cranberry, juga, dan ini menyebabkan sel-sel bakteria untuk terpeluwap, mengurangkan keupayaan mereka untuk menyebabkan jangkitan. Ini proanthocyanidins juga membentuk satu halangan seperti bahawa bakteria tidak dapat lagi menembusi saluran kencing. Anda mendapatkan gambar.

Satu lagi perkara, Cranberry mengehadkan rembesan indole, iaitu satu bahan kimia yang membuat komunikasi antara sel-sel bakteria mungkin. Dengan ini kekurangan komunikasi, bakteria kehilangan kuasa mereka untuk menyebabkan jangkitan.

Tidak ada keraguan bahawa mengambil jus kranberi adalah salah satu cara yang berkesan anda boleh merawat UTI. Yang berkata, sekiranya anda berminat untuk mengetahui cara yang betul untuk mengambil jus kranberi. Ia adalah disyorkan bahawa anda minum 3 atau 4 gelas jus kranberi tulen setiap hari selama dua bulan. Jika anda tidak boleh bertolak ansur dengan rasa masam, bagaimanapun, jus buah-buahan yang mempunyai sekurang-kurangnya 30% kandungan kranberi adalah alternatif yang baik. Cranberry juga datang dalam penyediaan kapsul mudah, yang menjadikan ia lebih mudah untuk masuk ke dalam sistem anda.

Cranberry melampaui merawat masalah saluran kencing, ia juga membantu mencegah kejadian UTI. Jadi, walaupun anda tidak mempunyai UTI sekarang, anda tidak perlu menjadikannya sebagai alasan untuk tidak minum jus kranberi. Ingat, sebagaimana yang mereka katakan, pencegahan adalah lebih baik daripada mengubati.

Bersama-sama dengan rawatan kranberi ini, penghidap UTI dinasihatkan untuk minum sekurang-kurangnya 10 gelas air. Hal ini tidak hanya memastikan bahawa anda terhidrat, ia juga membantu untuk membuang toksin dan bahan-bahan yang tidak diingini di dalam badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar