Kamis, 19 November 2015

Apa yang perlu Adakah Untuk Sembelit untuk menghapuskan ia Sememangnya

Apa yang perlu Adakah Untuk Sembelit untuk menghapuskan ia Sememangnya

Sembelit adalah masalah biasa terutama di kalangan budaya barat. Biasanya ia terdiri daripada pergerakan usus yang tidak lengkap, tidak kerap atau sukar. Bagi sesetengah orang, sembelit adalah masalah yang berterusan dan bagi sesetengah orang sembelit adalah masalah sementara. Punca-punca sembelit adalah berbeza untuk orang yang berbeza dan kesannya pada orang yang berbeza juga berbeza. Punca sembelit tidak berkaitan dengan faktor tunggal.

Setelah mengetahui punca sembelit, ia adalah perlu untuk mencari ubat untuk sembelit. Jika anda tahu punca sebenar sembelit maka ia menjadi lebih mudah untuk mendapatkan menghilangkan daripadanya. Sebelum memohon ubat untuk sembelit adalah perlu untuk mengetahui punca sembelit.

Ia adalah satu proses yang sangat mudah untuk menghapuskan atau mengawal sembelit. Jika anda makan jenis yang tidak betul atau salah makanan maka anda mungkin mengalami pergerakan usus dengan hipotiroidisme dan sembelit.

Beberapa tabiat gaya hidup juga bertanggungjawab punca sembelit seperti -

1. Mengabaikan keinginan untuk pergi untuk membuang air besar
2. memakan rendah serat diet
3. minum cecair yang tidak mencukupi
4. Mengambil makanan tambahan zat besi dan kalsium
5. Rasa banyak tekanan
6. Pengambilan ubat-ubatan seperti ubat penahan sakit

Beberapa keadaan perubatan yang juga bertanggungjawab untuk sembelit seperti mengandung, diabetes, hipotiroidisme, sindrom usus dan masalah-masalah yang berkaitan dengan otot, saraf dalam rektum, dubur.

Antara ubat-ubat anda mesti mengikut untuk menghilangkan sembelit -

1. Minyak Grapeseed adalah salah satu ubat untuk sembelit. Pengambilan air lemon dan sudu meja minyak grapeseed sangat berkesan untuk rawatan sembelit.

2. Pengambilan lebih banyak serat bertanggungjawab untuk mengubati sembelit. Serat membantu untuk membentuk najis besar dan lembut yang terdapat dalam banyak sayur-sayuran, bijirin dan buah-buahan. Mempunyai kebiasaan untuk menambah beberapa serat dalam diet anda secara berkala. Makanan yang mempunyai serat yang amat rendah atau tiada serat seperti ais krim, keju, pizza, makanan ringan seperti kerepek dan makanan yang diproses seperti makan malam beku dan lecek kentang bertanggungjawab untuk sembelit.

3. Melakukan latihan-latihan membantu sistem penghadaman kita untuk kekal sihat dan aktif. Membuat tabiat untuk bersenam sekurang-kurangnya selama 20-30 minit.

4. Pengambilan air yang banyak juga menyumbang untuk menyembuhkan sembelit. Minum banyak air sekurang-kurangnya 8-10 gelas hasil air ke dalam najis lembut dan berat.

5. Jika anda rasa keinginan untuk membuang air besar maka segera melawat bilik berehat.

6. Sesetengah ubat juga bertanggungjawab untuk sembelit. Maka bertanyalah doktor anda sebelum mengambil apa-apa jenis ubat-ubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar